En rastlös själ


Tror mitt uppdrag i livet är
att skriva om världens allt elände
och att vara drabbad

Fick rollen att ta på mig allt elände
mitt syfte
min mening
min börda

Självömkande lilla jäkel

Lever i I-land och ändå duger det inte
OTACKSAMMA LILLA DU
du har familj
du har vänner
du har tak över huvudet
och mat på bordet varje dag
ett hyggligt jobb
rutin och sociala kontakter
en lön som kommer in på kontot varje månad
och ett hyffsat extrajobb på sidan om

en garderob fylld med kläder
varma fodrade skor
behöver inte frysa
har ingen alkoholiserad far eller försvunnen mor
ingen psykos eller prick i registret

Har alltid varit duktig lagom hyvens skötsam ordentligt ordning och reda tagit an mitt uppdrag
Kommit hem i tid – inte spytt i daggvåta diken
inte tältat med främmande män
Inte snattat
Knappt ljugit
Hederlig hederlig hederlig
Osynlig gloria skimrar kring missfärgat hår
Blänker

Rispade med nål en gång
Hällde syra i såren

Slog slog slog i bildörr
fäktades mot
Livet
Döden
Det stora svarta hålet
TOMRUMMET

inombords
inombordare

Ramlade överbord en gång
På gränsen mellan hjärtat och hjärnan
Plask plask plask
Dyngsur
Möglade
Vreds ur
Torkades av
Mun-mot-mun-metod
Hjärt- och lungräddning
Första hjälpen
Framstupa sidoläge
Kräkas kräkas kräkas vatten
Föna hår
Sminka om
Göra om
Starta om
Bli nått nytt
Få nått nytt
Bli något
Över huvud taget
Bli något
BLI NÅGON

Kommentarer
Postat av: Johanna

Otäckt bra! Jag känner igen mig så det gör ont.

Svar:
Ellinor

2012-12-23 @ 14:43:13
URL: http://fargerienvind.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0