Rubrik

 

Jag är dålig på rubriker
Har jag märkt
Har du märkt
I jobbet
På jobbet heter det i Sverige
Ja, juste ja, jahaja jaja, jag är bara fejkfinne

Sa du

Jag brukar inte döma
Och om jag dömer sätter jag ingen etikett
Jag sätter ingen rubrik
På individer

Jag har många olika människor omkring mig
Och du sa att det är bra att ha olika
Olika är bra vid olika tillfällen
och det stämmer nog

Sen är det väl så att jag fungerar med olika
På olika sätt
Förändras
Är jag kameleont?

Är ju bara jag. Jag som i jag som i jag som ÄR jag. För vem är jag? Och hur vet jag att jag är jag?
Frågor lika svåra som hur stort är universum

Bli min vän
Eller bli min kärlek
Jag kommer inte förvandla dig till rubrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0