Dubbelmoral

 
Så lätt att se logiken för man är ju inte helt bakom flötet
Men trots det så är det svårt att vara rationell när känslor är starkare än tankar
Du sa att det är jobbigt att tänka på en sak hela tiden
Och jag vet exakt hur det känns fast ändå inte
För jag har inte varit i din situation
MEN JAG HAR EN HJÄRNA SOM ALDRIG HÅLLER TYST
Jag har också gått och lagt mig med smärtan som tjuter och skriker
Jag har också dragit med ångesten in i drömmarna
Jag har också vaknat upp i min egen kallsvett
Därför kommer jag alltid förstå
Aldrig ta någonting för givet
Och också alltid vara vaksam
Svårt att släppa på spärrar och låta andra kliva över tröskeln
Med risk för att på något sätt bli avslöjad
Vad finns där att dölja?
Ingenting men ändå massor
Det hela är ganska motsägelsefullt precis som människor är
Man säger en sak och agerar på ett annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0