Tjänster och björntjänster

 
Idag är det alla hjärtans dag
Man ska vara glad och sprida kärlek och passa på
Glöm inte att passa på!
Livet är kort, osv!
Därför ber jag om ursäkt för all den smärta jag orsakat er,
När jag förstört er semester
Genom att ringa i natten och säga att nu får det vara nog
Nog med vad?
Nog bara.
Vaddå nog?
Nog.
 
Ber om usäkt för alla glåpord
Alla svordomar och höga röster
Flygande möbler
Söndertrasade dörrar
Men framför allt för all klagan
Ständiga klagan
Och för alla de dagar jag stirrat i väggen

Ber om ursäkt,
för att jag slösat så mycket tid på att sura
och inte uppskatta alla tjänster
Björntjänster
När allt kommer omkring är det kött och blod som alltid håller kvar,
Alltid stannar.
När det blåser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0