Inga priser

 

Jag förtjänar en medalj
Men ingen kommer att hänga den kring min hals
Ingen kommer att gjuta en i guld
Inte ens silver
Eller brons

Jag förtjänar en miljon berömmande ord
Som berättar om hur jag tog tjuren vid hornen

Men det som känns för mig kommer aldrig kännas för dig
Eller uppfattas som ett hot
Eller livsfara
Inga varningsklockor kommer att klinga när annan utsätts för samma fruktade situation

En rädsla är alltid en rädsla
Och lika stark för den som bär
Oavsett innebörd

Jag förtjänar en prispall och en röd matta
En krona på huvudet när jag krönas till m-o-d-i-g

Men det kommer inte att inträffa
Eftersom
Det bara hör till vanligheter
VANLIGT
normalt
Normaliteter
Alltså sådant som bara ska kunna göras
Klaras av
Enkelt
Utan medalj, lockelser eller morot
Inget guldregn och ingen konfetti

Borde vara fruktansvärt nöjd men prissätter aldrig
Mig Jag Mig Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0